کاردانو فارسی

کاردانو فارسی

این بلاگ به پروژه بلاکچین کاردانو و توکن حاکمیتی آن آدا می پردازد.
کاردانو فارسی

کاردانو فارسی

این بلاگ به پروژه بلاکچین کاردانو و توکن حاکمیتی آن آدا می پردازد.

احیای بلاک چینی جنگل با veritree: مدلی برای اقدامات زیست محیطی


بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مایل به اتخاذ تدابیر زیست محیطی هستند. در واقع، در یک مطالعه اخیر، بیش از 60 درصد از شرکت های مورد بررسی، تدابیر زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را به عنوان اولویت اصلی فهرست کرده اند و بیش از 80 درصد آنها در حال برنامه ریزی برای افزایش سرمایه گذاری در تداوم پذیری (sustainability) هستند. اما آنها اغلب نمی دانند که چگونه تلاش های خود را رهگیری کنند یا راهی برای تأیید اینکه سرمایه گذاری آنها منجر به مشارکت واقعی و طولانی مدت می شود، ندارند. با  وجود این چالش ها، veritree یک نمونه عالی برای تایید درستی و  رهگیری است.

 

 به صنعت درختکاری اتهامات مکرری در خصوص زیادی شمارش کردن  زده می شود که باعث عدم اعتماد عمومی می شود. اما veritree  با استفاده از بلاک چین Cardano این مشکلات را به طور کارآمدی حل کرده است. با قابلیت ابرداده ها (metadata) روی بلاک چین کاردانو، داده‌ها دائمی، تغییرناپذیر و همیشه برای مشاوره در دسترس هستند. به این ترتیب، veritree به راحتی می‌تواند مختصات GPS، عکس‌ها و سایر اطلاعات خاص در مورد جنگل در حال احیا را ذخیره و به اشتراک بگذارد. به دلیل قابلیت ردیابی و شفافیت بلاک چین، پلتفرم veritree مشتریان را مستقیماً به درختانشان متصل می کند و به آنها اجازه می دهد مالکیت را تأیید کنند و رشد درختان و تأثیرات زیست محیطی را مشاهده کنند.


احیای بلاک چینی جنگل ها امکان نظارت، ردیابی، اعتبارسنجی و ماندگاری درختان کاشته شده را فراهم می کند، بنابراین برای شرکت های حامی، درخت کاران و مصرف کنندگان نهایی به طور یکسان اعتماد ایجاد می کند. این رویکرد بلاک چینی هنگامی که برای سایر اهداف توسعه پایدار (SDG) یا سایر پروژه هایی که عملکرد خوبی دارند، اعمال شود، می تواند امکانات بی شماری را ارائه دهد.


جنگل کاردانو - veritree تعداد 125  هزار درخت دیگر را برای جنگل ما بازپس می گیرد.

احیای جنگل می تواند یکی از ارزان ترین و موفق ترین راه های جذب کربن از جو باشد. هنگامی که راه حل های مبتنی بر طبیعت به درستی و شفاف انجام شوند، دارای پتانسیل های بکر برای مبارزه با تغییرات آب و هوا هستند و در عین حال تأثیر مثبت قابل توجهی بر جوامع محلی، اقتصاد و محیط زیست ایجاد می کنند. این یک قدرت شگفت انگیز است، اما ما باید آگاهانه آن را به کار بگیریم.


در بنیاد کاردانو، ما تلاش می کنیم نقش خود را ایفا کنیم و به سفر خود به سمت تبدیل شدن به یک بلاک چین بدون کربن ادامه دهیم. در طول اجلاسCardano Summit 2021، ما با veritree همکاری کردیم تا جنگل خودمان را ایجاد کنیم - جنگل کاردانو.


تلاش برای حل بحران آب و هوا مستلزم مشارکت همه است. بنابراین ما می خواستیم به طور مستقیم جامعه خود را در این ابتکار راه حل های مبتنی بر طبیعت مشارکت دهیم. ما به آنها یک چالش مستقیم دادیم: 1،000،000 آدا برای کاشت 1 میلیون درخت، که هر کدام به یک سابقه مالکیت مرتبط هستند، اهدا کنید. این گواهی‌ها که در بلاک چین کاردانو ثبت شده‌اند، به هر اهداکننده اجازه می‌دهد تا مکان دقیق درخت خود، نوع پوشش گیاهی کاشته شده یا درختکاران محلی را در این فرآیند تأیید کند.

کاشت سال گذشته در کنیا آغاز شد. اکنون، در روز زمین 2022، 125 هزار درخت دیگر بازپس گرفته خواهد شد و برای هر درخت یک توکن قابل تأیید به مالکان ارائه می شود.


پلتفرم بازسازی veritree راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت را با شرکت‌های ماموریت محور که آماده رهبری اقتصاد احیاگر انه هستند، مرتبط می‌کند. این فناوری که بر اساس فناوری بلاک چین کاردانو ساخته شده است، شفافیت، دقت و قابلیت ردیابی را در تلاش‌های بازسازی جهانی به ارمغان می‌آورد و به همه مدل‌های کسب‌وکار این فرصت را می‌دهد تا به روشی حساب‌شده و قابل حسابرسی جنگل‌سازی کنند. همه افراد درگیر می توانند به این فرآیند اعتماد داشته باشند و بنابراین اعتماد ایجاد می شود.

مشارکت چندوجهی ما با veritree نمونه کاملی از قابلیت‌ها و ارزش‌های واقعی یک بلاک چین عمومی و بدون نیاز به مجوز (permissionless)  است. می تواند مزایای واقعی برای تداوم پذیری (sustainability) ارائه دهد. به خصوص هنگامی که توسط یک جامعه قوی و متعهد حمایت می شود. در روز زمین، ما دیگران را تشویق می کنیم که به عنوان یک جامعه برای حل بحران آب و هوا به ما بپیوندند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد