کاردانو فارسی

کاردانو فارسی

این بلاگ به پروژه بلاکچین کاردانو و توکن حاکمیتی آن آدا می پردازد.
کاردانو فارسی

کاردانو فارسی

این بلاگ به پروژه بلاکچین کاردانو و توکن حاکمیتی آن آدا می پردازد.

چگونه مزایای اثبات سهام بسیار فراتر از مصرف انرژی است


ظرفیت فناوری بلاک چین برای افزایش حریم خصوصی، شفافیت، امنیت و اعتماد به سرعت در حال جذب جامعه جهانی تجارت و فناوری است. توانایی بلاک چین برای کاهش هزینه‌های تراکنش و استفاده از واسطه‌ها در حال جذب افراد در این جوامع است.


با این حال، با وجود این، فرآیندی که از طریق آن شبکه بلاک چین به اجماع دست می یابد، به طور گسترده درک نشده است. مکانیسم اجماع می تواند به طور قابل توجهی بر نتایج و خروجی ها برای همه افراد درگیر در اکوسیستم آن تأثیر بگذارد. مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) که توسط بلاک چین Cardano به کار گرفته شده است، مصرف انرژی پایین، امنیت و مقیاس پذیری را ارائه می دهد. پروتکل اثبات کار (PoW) بیت کوین نسل اول به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد. استفاده از مکانیسم انرژی کم PoS به طور قابل توجهی با مکانیسم انرژی بالا و PoW بیت کوین در تضاد است.
 

 
برای هییت مدیره ها، پایداری محیطی مهم است، اما آیا مکانیسم‌های اجماع PoS می‌تواند برای شرکت‌ها، dApps و دارندگان توکن، فراتر از مصرف کم انرژی، سود بیشتری داشته باشد؟


هرچه ada بیشتری  delegate شود، امنیت شبکه بیشتر می شود


ویژگی اصلی PoS تواناییش در کم کردن موانع ورود به تعامل در اداره شبکه است. تقریباً هر کسی می تواند با کاردانو در اجرای یک استخر سهام شرکت کند. تنها چیزی که نیاز است سخت افزار اولیه سرور، عملیات سیستم (system operation) و مهارت های مدیریت سرور، به علاوه توکن بومی کاردانو،  ada.
هر چه اپراتورهای گره، توسعه دهندگان و حسابرسان (auditors) در مجموعه سهام بیشتر باشد، جامعه آن بزرگتر و درگیرتر می شود. تمرکززدایی بیشتر PoS باعث افزایش اعتماد به شبکه می شود.

الگوریتم ایمن و غیرقابل پیش بینی برای تعین یک تولیدکننده بلاک ناشناس


پروتکل PoS کاردانو، معروف به Ouroboros، از الگوریتمی استفاده می‌کند که پیش‌بینی تولیدکننده بلوک را تقریبا غیرممکن می‌کند. این در تضاد با سیستم‌های PoW است که به اولین ماینری که مشکل ریاضی را حل کند، اجازه دهد تا تراکنش را تأیید کند و پاداش کسب کند*. تقریباً غیرممکن است که مشخص شود کدام استخر یک بلوک تولید می کند و در کدام نقطه این کار را انجام می دهد. بنابراین، سیید (seed) تصادفی PoS اثر گذار بر انتخاب تولیدکننده بلاک باعث می‌شود استخرهایی که در سیستم کار می‌کنند کمتر در برابر حملات آسیب‌پذیر باشند. بر این اساس، افراد بیشتری تشویق می‌شوند که ada را در سیستم کاردانو delegate کنند، زیرا کمتر مشخص است که چه کسی برنده خواهد شد.


پروتکل پاداش ها را توزیع می کند


توزیع جوایز به طور کامل توسط پروتکل کاردانو انجام می شود. پروتکل PoW به طور مستقیم به اپراتور استخر سهام و نماینده استخر سهام پاداش می دهد. با این حال، پارامترهای پروتکل توزیع پاداش و سیاست پولی را کنترل می کنند.


حکمرانی  و فرصت های رای دادن


بلاک چین کاردانو این پتانسیل را دارد که فرآیندهای رأی گیری را برای تجارت های جهانی متحول کند. هر موجودیتی می تواند توکنی را روی سیستم تولید کند و قدرت رای خود را بر اساس طیفی از ویژگی های مختلف بسنجد. در حال حاضر، سه نوع مکانیسم رای گیری در بلاک چین شامل رای گیری بدون وزن، رای گیری وزنی و رای گیری آزادانه ارائه شده است.


رای بدون وزن به همه افراد در سیستم یک رای می دهد. رای گیری وزنی بر اساس میزانی از توکن است که یک فرد در اختیار دارد، در حالی که رای گیری آزادانه به افراد این امکان را می دهد که رای خود را به سایرین در سیستم که ممکن است در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری لازم باشند منتقل کنند. رای گیری کور، مکملی برای گزینه سوم، به افراد رای دهنده امکان می دهد ناشناس بمانند. راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی رمزنگاری‌شده، از جمله اثبات‌های دانایی صفر (Zero-Knowledge Proofs)، زمینه را برای شکل‌های شفاف‌تر و فراگیر حکمرانی برای همه افراد درگیر در این فضا فراهم می‌کند. 


کاردانو مفتخر است که در حصول اطمینان ازآینده  فراگیر، ایمن و شفاف  بلاک چین پیشتاز است. اگرچه استفاده از PoS راه حلی برای تمام مشکلات موجود در بلاک چین نیست، اما مطمئناً راه حلی مناسب برای چالش های مختلف پیش روی صنعت است. PoS کاردانو می تواند قابلیت همکاری و مقیاس پذیری بلاک چین را افزایش دهد و موانع ورود آن را کاهش دهد.


* ماینرهایی که بواسطه سخت افزار قدرتمندتر بالاترین سطح قدرت محاسباتی را در اختیار دارند معمولاً مسائل ریاضی را حل می کنند، بنابراین بیشترین پاداش را به دست می آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد